Mitä Peikon myyntitiimi tekee ja miten se vaikuttaa asiakaskokemukseen?
Liitososien myyntitiimi koostuu noin 10 myynnin rautaisesta ammattilaisesta, joista osa on ehtinyt tekemään vuosikymmenien uran Peikolla. Palvelemme asiakkaita paikan päällä elementtitehtailla, rakennustyömailla sekä konttorilta käsin.
Tyytyväiset asiakkaat ovat myyntityön keskiössä, ja pyrimme palvelemaan heitä siten, että he saisivat parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. Liitososamyynnin tehtävä on varmistaa, että asiakkaat saavat tarvitsemansa tuotteet oikein ja ajallaan.
Myyntitiimin työ liittyy suoraan asiakaskokemukseen, sillä olemme ensisijaisesti vastuussa asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisestä ja oikeiden ratkaisujen tarjoamisesta. Osallistumme myös tuotekehitykseen ja asiakaspalautteen keräämiseen, jotta Peikon ratkaisut vastaavat asiakkaiden odotuksia.
Miten huolehditte ammattitaidon ja näkemyksellisyyden kehittymisestä?
Ammattitaidon ja näkemyksellisyyden kehittäminen hektisessä arjessa voi olla haastavaa, mutta se on tärkeää pitkäaikaisen menestyksen kannalta. Varmistamme kehittymisen muun muassa:
- järjestämällä sisäisiä koulutuksia
- perehtymällä syvällisesti uusiin tuotteisiin
- lukemalla eri julkaisuja ja
- osallistumalla alan tapahtumiin
Kaikella tällä pyrimme pitämään itsemme ajan hermolla ja valmiina reagoimaan asiakkailta ja markkinoilta tuleviin signaaleihin.
Mitkä megatrendit ja ilmiöt vaikuttavat eniten asiakkaiden tarpeisiin?
Asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin vaikuttavat ehkä eniten digitalisaatio sekä vastuullisuuden kiristyvät ktiteerit. Digitalisaatio ja automaatio muuttavat myyntiprosesseja. Myyntitiimin on pysyttävä ajan tasalla teknologian kehityksessä ja pystyttävä hyödyntämään uusia työkaluja.
Kestävyys ja vastuullisuus ovat yhä useamman asiakkaan kiinnostuksen kohteena. Peikko on kehittänyt purettavia ja uudelleenkäytettäviä liitososia, joista hyvä esimerkki on PIFOREX®-kaideliitos. Myös sosiaalinen vastuu on tärkeää, ja se on meillä Peikolla DNA:ssa.
Maailmanlaajuinen kilpailu ja kansainväliset markkinat vaikuttavat myös toimintatapoihimme. Asiakkaat arvostavat kestäviä, lähellä tuotettuja ratkaisuja, ja valmistammekin lähes kaikkia tuotteita Suomen tehtaillamme. Pidämme tuotantoketjun omissa käsissä, jolloin kykenemme joustamaan paremmin kysynnän mukaan.
Mitä konkreettisia tekoja olette tehneet asiakaskokemuksen parantamiseksi?
Pyrimme mahdollisuuksien mukaan syventymään asiakkaiden tarpeisiin ja ymmärtämään heidän liiketoimintaympäristönsä. Tämä auttaa tarjoamaan kullekin asiakkaalle parhaiten sopivia, tarvittaessa räätälöityjä ratkaisuja.
Pidämme aktiivisesti yhteyttä asiakkaisiin, esimerkiksi ilmoittamalla toimitusajoista tai tarjoamalla lisätietoja tuotteista ja tapahtumista. Lisäksi koulutamme asiakkaitamme Peikon tuotteiden käytöstä ja hyödyistä – se on palvelu, jota asiakkaamme arvostavat.
Lisäksi keräämme asiakaspalautetta kentältä ahkerasti, jotta voimme tehdä tarvittavia parannuksia toimintatapohimme ja tuotteisiimme. Näin toimien uskon asiakastyytyväisyyden lisääntyvän ja Peikon olevan asiakkaillemme luotettava kumppani myös tulevina vuosina!
LUE MYÖS:
Peikon tehdasverkosto joustaa asiakkaiden tarpeiden mukaan
Tekninen asiakaspalvelu asiakkaiden tukena suunnittelusta työmaalle saakka
Suunnittelijayhteistyö perustuu asiantuntemukseen ja kykyyn ymmärtää asiakkaan tarpeita