Tankojen kuumasinkityt kierteet ovat ainutlaatuinen ominaisuus BESISTA®-tuotteissa ja ne mahdollistavat kestävän rakentamisen..
Vetotankojen kierteet ovat erittäin kriittisiä osia. Olemme ymmärtäneet asian tärkeyden ja kiinnitämme erityistä huomiota koneistukseen. BESISTA®-tuotteet ovat korkealaatuisia tuotteita, jotka noudattavat tieteellisesti toimivaksi todettuja periaatteita. On tärkeää tiedostaa valmistusprosessin lainalaisuudet ja ottaa huomioon se, että suurin osa vetotangoista kuumasinkitään.
BESISTA®-vetotangot on valmistettu erityisestä S460N-teräksestä, jolla on taattu 540N/mm²:n myötölujuus ja 720N/mm²:n murtolujuus. Nämä arvot lähentelevät 8.8. korkealujuusteräksen lujuutta. Siksi kaikkien BESISTA®-tankojen kierteet leikataan erikoistyökaluilla valssaamisen sijasta, jotta kuumasinkityksessä vältetään vetyhaurastuminen.
Emme käytä halvempaa tuotantotapaa (kylmävalssaus), koska valssauksen aiheuttama mikrorakenteen kovettuminen voi aiheuttaa riskin vetyhaurastumiselle - erityisesti halkeilulle alttiissa kierteen pohjassa. Toisin kuin pienten osien, esimerkiksi pulttien tapauksessa, pitkiä tankoja ei voi luotettavasti käsitellä peittauksen jälkeen.
BESISTA®-tankojen kaikki kierteet on kuumasinkitty ja siksi kierteytyksessä on huomioitu sinkityksen paksuus tekemällä kierteen kohta normaalia hieman ohuemmaksi. Pinnoituksen jälkeen kierre palautetaan työstämällä standardimittaan, sillä kierre on sinkin peitossa. Tällä tavalla varmistetaan, että tangon kierreosuudessa on vaadittu määrä sinkkipeitettä ja sitä kautta riittävä suoja korroosiota vastaan. Mustan teräskierteen kapselointi tai pinnoitus spraysinkillä ei tarjoa vastaavaa suojaa. Lisäksi suorituskyky voi hyvinkin vaarantua, jos kapseloituja tai erikseen pinnoitettuja kierteitä on säädettävä asennusta tai pinnoitusta varten tai jos ne altistuvat suurille lämpötilaeroille ulkotiloissa. Galvanoitujen kierteiden tapauksessa vastaavia ongelmia ei ilmene.
Kun asiakas tilaa meiltä tuotteensa kuumasinkittynä, hän voi odottaa kattavaa kuumasinkitysprosessia, mikä sisältää myös tankojen kierteiden sinkityksen. Vuosien mittaan BESISTA® on osoittanut käyttävänsä tehokkaita galvanointimenetelmiä tankojärjestelmissään alan parhaiden käytäntöjen mukaisesti. Palkittu menetelmä on ollut käytössä vuodesta 1990 lähtien.
Sinkin suojaamat kierteet, joiden pintaa madallettiin kalvopaksuuden verran ennen sinkitystä | Optimaalinen korroosiosuoja BESISTA®-tyyliin: sinkkipinnoite jää kierteisiin kun urat on jyrsitty vakiokokoon | Ei BESISTA®: Kierteiden riittämätön korroosiosuojaus sen jälkeen, kun sinkki on poistettu kuumentamalla ja harjaamalla, jotta ne sopivat mutterikierteisiin | Ei BESISTA®: kierteiden riittämätön korroosiosuojaus käyttämällä spraysinkkiä tankoon, joka on kierteytetty sinkityksen jälkeen | |||